Tanulási problémák
Az iskoláskorú gyermekek, serdülők, akár fiatal felnőttek (egyetemisták) életük egy nagyobb részét az iskolában töltik, ahol folyamatosan teljesíteniük (tanulniuk, vizsgázniuk, megmérettetniük) kell. Ezért nem meglepő, hogy abban az esetben, mikor a diákok valamilyen lelki nehézséggel küzdenek, egy részüknél a nehézség a teljesítményükben (tanulási eredményben) is tetten érhető.
Természetesen nem minden tanulási nehézség, vagy teljesítménybeli hirtelen hanyatlás mögött vannak pszichés okok, de ennek eldöntésére pszichológiai vizsgálatnak kell irányulnia. Ennek keretében nemcsak az intelligencia felmérése történik, hanem annak feltárása, hogy van-e olyan mértékű (teljesítmény- vagy egyéb) szorongás, rossz hangulat, vagy valamilyen traumatikus esemény, amely összefüggésbe hozható a teljesítményproblémával. A diákkal való vizsgálatot minden esetben kiegészíti a szülővel való anamnézisfelvétel, vagyis a gyermek fejlődésével kapcsolatos adatok megismerése. Ha indokolt, a vizsgálatot kiegészítheti gyógypedagógus/fejlesztő pedagógus által végzett vizsgálat is.
Kollégánk, akik ebben a problémában segítséget tud nyújtani